Jump to content
Unsere freundliche Community freut sich auf deine Fragen …

Ludwig (OurType)

Empfohlene Beiträge

Microboy

ludwig.jpg

OurType Ludwig is the latest typeface designed by Fred Smeijers. Based on first German “grotesque” sanserifs made in sizes suitable for texts, Ludwig embodies Smeijers’s personal vision of how an early 19th-century sanserif design might

look and perform today.

“Ludwig charms simply by being there, without looking too smooth and beautiful,” says Smeijers. “Capturing that charm - a certain clumsiness typical of early sanserifs - was not an easy task, yet Ludwig gets it right.”

Ludwig is designed as a companion to OurType Arnhem. Their contrasts are complementary while their proportions are the same. Ludwig and Arnhem also share most weights, which makes the two designs at once well suited and effective counterparts.

Great for packaging, striking in headlines, catchy in posters and, above all, remarkably pleasant in text, Ludwig surprises - and delivers - with its all-round qualities.

Ludwig comes in a family of forty-eight fonts, with eight weights and three widths of roman and italic designs, and is available in OpenType STD and PRO, covering Basic Latin and Latin Extended character sets. Display styles are underway and scheduled for release later this year.

www.ourtype.be

Link zu diesem Kommentar
Gast Kupfers

Na gut, dass Du für die Abbildung den fetten Schnitt gewählt hast. An die anderen muss ich mich erst noch ein bisschen gewöhnen. Und mit der Arnhem würde ich den Stiefbruder auch gerne mal sehen.

Link zu diesem Kommentar
M.W
Schöner Headlinefont, für Fließtext in meinen Augen unbrauchbar, wie das Beispiel zeigt.

Find ich auch.

Ziemlich flimmrig in kleineren Größen, aber die einzelnen Buchstabenfeatures sind ziemlich geil. a und g, oh, schön!

Aber findet ihr nicht auch, dass sich Ludwig und Parry ähnlich sehen? Fiel mir beim drüberschauen eben so ein bißchen auf… Weiß auch nicht…

Link zu diesem Kommentar
Gast Kupfers

huu - ich finde ja gerade das a ... mit Verlaub - ich weiss, es soll so aussehen. Da ist die Parry aber um einiges eleganter (gut, soll wahrscheinlich auch nicht elegant aussehen, ich weiss).

((Manuel, wie steht die Dortmund-Organisation?))

Link zu diesem Kommentar
Gast Kupfers

oh, ja?

Ja, okay - nicht ganz eins zu eins, gebe ich zu. Aber Verena hat mal in Verband mit ihrem Diplom ein Daumenkino mit der Evolution der Karbid »g«'s gemacht. So ein Ohr hat sich mir daraus eingebrannt. ((kann hier irgendwie kein Bild posten))

Aber lenken wir doch mal von dem a, f, s und G ab (an die ich mich wohl noch ein bisschen gewöhnen muss) und wenden uns den überaus famosen Ziffern zu! That's what I call elegant!

Look at the 4, 5, 6, 9, 0! Oder das Q!

Perhaps we should see the face more in the tradition of the really early Early-Sans. Figgins had such stange S's as well. But since Ludwig is supposed to be a hommage to the early german Grotesk, we should have a look at Neue Moderne Grotesk (or Edel Grotesk/Aurora/Favourit) von Ludwig Wagner, Leipzig ca. 1914 (which is, as we all know, a remote relative of Neuen Haas Grotesk).

Although Ludwig is far more wide, round and has more contrast, I think you can spot some similar ideas (look at the r, s, the bowl of the a f.e.). I do not mind the locker spacing, that is also typical for the rare really old sans in text sizes. If you want to use it for headlines you can always reduce the tracking.

So I have to admit - yesterday I thought, I would not "get into" dear Ludwig that fast, but meanwhile, having printed out the speci, I really like to look at it. Maybe not using it in print, but sitting here, admiring the strange details, is bliss.

Link zu diesem Kommentar

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Einloggen

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde dich hier an.

Jetzt anmelden

Unsere Partner

Entdecke hunderte Font-Sonderangebote.
Mit über 130.000 Fonts der größte Schriften-Shop im Internet.
FDI Type Foundry besuchen
Hier beginnt deine kreative Reise.
Überschrift: Ein Versalalphabet mit 200 ausdrucksstarken Ligaturen
×
×
  • Neu erstellen...

🍪 Hinweis:

Wir benutzen funktionale Cookies.